Entrada compartida per AGRUPACIO DE PESSEBRISTES DE TERRASSA

Ahir a les 7 del vespre es van cloure els actes de celebració del 25è aniversari que vam iniciar el 2 de febrer del 2010, amb un senzill però entranyable acte a la cripta de la Sagrada Família.
Després d’unes paraules del President de la Federació, Josep M. Porta, es va cedir el protagonisme al Molt Honorable Joan Rigol i Roig, ex-president del Parlament de Catalunya, que es va adreçar als assistents amb un to molt adient per a l’ocasió. El contingut del seu discurs es va fonamentar en la importància de les tradicions i la cultura per a definir un país. Segons Rigol, el traspàs d’aquest pòsit cultural de generació en generació teixeix un fil que determina la pertinença a un col·lectiu comú, Catalunya en aquest cas. L’existència i continuïtat d’un ens com la Federació Catalana de Pessebristes que vetlli pel manteniment d’aquesta tradició tan nostra com és el pessebre i que aglutini els esforços de totes les persones que conformen aquest grup humà és, segons ell, quelcom a mantenir i fomentar.
Tot seguit, es va lliurar al Sr. Rigol un exemplar de l’edició revisada d”‘El Pessebre” d’en Joan Amades amb una dedicatòria i se’n va lliurar un altre també a Mossèn Lluís Bonet -antic rector de la parròquia de Sant Cristòfol a Ca n’Anglada- que va agrair el gest amb la seva simpatia habitual.
Per finalitzar l’acte, es va procedir a reconèixer amb una placa commemorativa els signants de l’acta fundacional de la Federació. Entre ells hi ha tres membres de l’Agrupació de Pessebristes de Terrassa -en Jordi Simó i Sanahuja, en Joan Cortada i Rius i la Núria Garcia i Múrcia- que varen ser promotors de la creació ara fa 25 anys de la Federació. A la sortida ens vàrem reunir tots a la façana del Naixement per fer-nos una foto de grup.
Amb aquest darrer acte es clou l’aniversari que creiem ha estat a l’alçada de les expectatives i ha omplert de contingut la campanya 2010-2011.

CLOENDA DEL 25è ANIVERSARI DE LA FEDERACIÓ CATALANA DE PESSEBRISTES